February 7, 2022 Antonia Panagiotou

Το ξέρω ότι είναι κλισέ αλλά θα το ξανακούσετε μια ακόμα φορά. Ο κορονοϊός και η καραντίνα σημάδευσε τον χώρο της εστίασης και σίγουρα άφησε πολλές επιχειρήσεις με ανεξίτηλες πληγές. Λένε όμως, ό,τι δεν σε σκοτώνει, σε κάνει δυνατότερο. Πράγματι, το 2022 φαίνεται να είναι η χρονιά της μεγάλης ανάκαμψης. Ο τουρισμός φτάνει τα επίπεδα του ’19 ξανά και ίσως και τα ξεπεράσει. 3 χρόνια μετά, ο κόσμος ξαναβγαίνει πιο πολύ από ποτέ και δεν φαίνεται να υπολογίζει τον Covid ιδιαίτερα. 3 χρόνια που σίγουρα όμως μας άλλαξαν, το διαδίκτυο εισήλθε για τα καλά στην καθημερινότητα μας, οι δύσκολοι τότε καιροί ανάγκασαν τις επιχειρήσεις να υιοθετήσουν την τεχνολογία και το internet για να παραμείνουν όσο γίνεται κοντά στους πελάτες τους. Με την εισαγωγή χιλιάδων εστιατορίων στις εφαρμογές delivery, με διαφημίσεις στα Social Media και γενικά την επένδυση στο διαδίκτυο, οι επιχειρήσεις μπόρεσαν να σταθούν όρθιες στον Γολγοθά του Covid, και πλέον εισπράττουν τα κέρδη της καρποφόρας τους αυτής επένδυσης.

Απ’ ότι φαίνεται, οι διαφημίσεις σε Facebook & Instagram των μαγαζιών, είναι η νέα μόδα. Προσωπικά, τους τελευταίους μήνες δεν υπάρχει φορά που να έκανα scroll down λίγο στο Instagram χωρίς να μου εμφανιστεί τουλάχιστον μία διαφήμιση τοπικού μαγαζιού. Κάτι που μέχρι και πριν 1 χρόνο, δεν είχα δει ποτέ. Και φυσικά, πολύ καλά κάνουν, όλοι σιγά σιγά ανακαλύπτουν την απεριόριστη δύναμη των online διαφημίσεων. Γιατί να αφήσεις ένα τεράστιο κοινό, τους πελάτες σου, χωρίς να διεκδικείς και εσύ λίγο χρόνο στην αρχική του; Δυστυχώς όμως, μόνο αυτό γίνεται, διεκδικούν λίγο χρόνο στην αρχική του χρήστη. Στην εποχή της “προσοχής”, κάθε τι προσπαθεί να διεκδικήσει λίγο χρόνο στο feed μας. Η Big Tech έχει επιστρατεύσει τα λαμπρότερα μυαλά για την τελειοποίηση των αλγορίθμων διεκδίκησης της προσοχής στο βωμό του κέρδους. Κάποιος σοφός είχε πει “Όταν δεν πληρώνεις για το προϊόν, είσαι το προϊόν” και δυστυχώς αυτό είμαστε όλοι για αυτές τις πλατφόρμες. Αφού δεν πληρώνουμε τις πλατφόρμες, αναγκαστικά θα δεχτούμε τις διαφημίσεις τους, σαν την τηλεόραση δηλαδή. Προσωπικά, δεν με πειράζει ιδιαίτερα. “Λογικό να μην με πειράζει”, θα πείτε, “αφού είσαι Digital Marketer, με αυτά τρως”. Εμείς στο Marketing, τα ξέρουμε αυτά, μας αρέσουν οι διαφημίσεις, γιατί μαθαίνουμε. Μαθαίνουμε από τις καλές αλλά και από τις κακές. Και ναι, οι περισσότερες είναι κακές, δυστυχώς. Μπορεί να φαίνεται εύκολη η δουλειά μας, αλλά για να έχεις ένα καλό αποτέλεσμα, χρειάζεσαι χρόνια εμπειρίας, χρόνια να εντρυφήσεις στον κόσμο αυτό.

Σου βγάζει διαφήμιση παπουτσάκι ωραίο, σου αρέσει, βλέπεις το “Αγοράστε τώρα“, το πατάς, μπαίνεις στο site, βλέπεις και άλλες φωτογραφίες, εγκρίνεις, Προσθήκη στο Καλάθι, Checkout, το πήρες, όλα καλά. Σε λίγες μέρες έρχεται. Φανταστείτε όμως, να είχε διαφήμιση το ίδιο παπούτσι, να σου άραζε, να έλεγε αγοράστε από το τάδε μαγαζί, όμως μέχρι εκεί. Θα θυμόσουν το μαγαζί; Για να το γράψεις στο Google, να δεις που είναι, και όταν βρεις χρόνο και το θυμηθείς, να πας να το αγοράσεις; Μάλλον όχι. Εγώ προσωπικά που δεν διακρίνομαι για τη μνήμη μου, με λίγο scroll down, σε μισό λεπτό θα έχω ξεχάσει ότι το ήθελα, θα το έχω ξεχάσει γενικά, και θα συνεχίσω ωραία και καλά με τη ζωή μου.

Μου βγάζει μετά διαφήμιση κρέπα γλυκιά, φαίνεται τόσο τέλεια που νιώθω τη μυρωδιά και τη γεύση της από το κινητό (αυτή είμαι), πατάω κατευθείαν τη διαφήμιση και παραγγέλνω με 3 κλικ. Σε μισή ώρα είναι σπίτι και την απολαμβάνω. Αν όμως η διαφήμιση δεν είχε που να πατήσω; Αν είχε “στείλτε μήνυμα στο Instagram”, στείλτε μας τι κρέπα θέλετε, να σας πούμε τι υλικά έχουμε διαθέσιμα, πείτε μας που μένετε, όνομα κουδούνι, όροφος; Ρε παιδιά, να σας κάνω και κανένα τραπεζικό έμβασμα για να μου τη στείλετε;  Απλά θα ανοίξω την εφαρμογή delivery, θα βρω κρέπα από αλλού και θα φάω ωραία και καλά.

Χαριτολογούμε τώρα αλλά ξέρετε σε τι διαφέρουν από αυτά τα παραδείγματα, οι διαφημίσεις απτα αγαπημένα μου μαγαζιά που βλέπω κάθε μέρα; Σε τίποτα. Βλέπω διαφήμιση από “….” (το αγαπημένο μου κλαμπ) στο Instagram, και να θέλω να κλείσω, θα πρέπει να συνεννοηθώ, θα ρωτήσω την παρέα, μέχρι να οργανωθούμε, μετά από ώρες θα μου βγάλει διαφήμιση ένα καινούριο μαγαζί και θα κλείσω εκεί να το δοκιμάσουμε. Όμως και στο άλλο μαγαζί που όντως θέλω να κάνω κράτηση τώρα, δεν ξέρω τι να κάνω, να στείλω μήνυμα; Να πάρω τηλέφωνο; Α ναι, στο Story κάτω κάτω έχει το τηλέφωνο. Ωραία, να πάρω να κάνω κράτηση. 6985, το θυμάμαι, ανοίγω το app για να καλέσω, το γράφω, πάω ξανά Instagram, μετά λέει 7259, ωραία το θυμάμαι και αυτό. Ανοίγω ξανά το τηλέφωνο, γράφω 725… 8 ή 9 έλεγε; Πάω ξανά Instagram, πάει το Story, έφυγε. #@#[email protected]Άστο, βαρέθηκα. “Κλείστε εσείς παιδιά”, πάω να δω κανένα Tik Tok.

Αυτό ακριβώς είναι η μάστιγα των τελευταίων χρόνων, το έχω συζητήσει με πόσες φίλες μου και όλες το έχουν πάθει. Εγώ που είμαι και Marketer, έχω όμως άλλους 50 λόγους να εκνευρίζομαι παραπάνω. Ωραία τα funnels, ωραία τα campaigns, ναι πρώτα Awareness, μετά Interest, Consideration, Intent, αλλά άμα δεν μπορείς να κάνεις Buy, χάνουμε τις μισές πωλήσεις. Γιατί να ξοδεύουμε τόσα λεφτά στις διαφημίσεις, να βρίσκουμε το κατάλληλο κοινό, την κατάλληλη ώρα, να φτιάχνουμε πολύ ωραία Post, και στο τέλος να έχουμε μέτρια αποτελέσματα. Αναμενόμενο είναι. Στην εποχή της προσοχής, άμα δεν “αρπάξεις” την πώληση, την παραγγελία, την κράτηση, θα χαθεί. Στη βράση κολλάει το σίδερο, που λέμε.

Και εδώ έρχονται και λύνουν το πρόβλημα οι πλατφόρμες κρατήσεων. Όσα μαγαζιά γράψαμε στο Kleise.gr και τρέχουν διαφημίσεις, τριπλασιάστηκαν οι κρατήσεις τους. Είναι κυριολεκτικά αυτό που ψάχνει ο κόσμος. Μου το είπαν και οι φίλες μου, βλέπουν διαφήμιση του μαγαζιού, “Κάντε κράτηση τώρα“, τους πάει στη σελίδα του μαγαζιού στο Kleise.gr, μπαίνουν αμέσως στο νόημα… Πατάς “Κλείσε“, διαλέγεις ημερομηνία, ώρα, μετά βάζεις όνομα, τέλος. Σε μισό λεπτό κάνεις κράτηση. Αυτό που θέλει ο κόσμος. Ειλικρινά, από τότε που ήρθα στο Kleise.gr και βλέπω διαφημίσεις χωρίς Call to Action για online κράτηση εκνευρίζομαι. Τόσα πεταμένα λεφτά ενώ ξέρεις τον τρόπο να αυξήσουν την απόδοση τους. Παλιά απλά τις αγνοούσα και δεν πατούσα ποτέ, τώρα μέχρι και site ανταγωνιστή να έχουν ειλικρινά θα χαρώ. Αν και δεν έχω δει βέβαια. Στο Kleise.gr, η ομάδα έχει σχεδιάσει τη σελίδα της κάθε επιχείρησης να είναι όσο πιο ξεκάθαρη και ευνόητη γίνεται, με ξεκάθαρο Call to Action για κράτηση κάτω κάτω ώστε να μεγιστοποιείται το Conversion Rate της κάθε επιχείρησης.

Ξεκάθαρο Call to Action σε εύκολη κράτηση.

Είναι πανεύκολο να εγγραφεί κάποιος, σε 3 λεπτά έχει φτιάξει την σελίδα της επιχείρησης, έχει ανεβάσει φωτογραφίες, πληροφορίες, ωράριο, τιμοκατάλογο, μενού, έχει ρυθμίσει τις κρατήσεις και τις προπληρωμές αν θέλει, και μπορεί έτσι κατευθείαν να αρχίσει το όμορφο ταξίδι στον κόσμο των online κρατήσεων. Και αφού τόσο τους αρέσουν τα funnels και τα conversions, μπορούν να συνδέσουν το Facebook Pixel και το Google Ads με τη σελίδα τους, για να μεγιστοποιήσουν στο έπακρο την απόδοση των διαφημίσεων. Το Kleise.gr διευκολύνει και τους πελάτες και το προσωπικό. Επιτέλους η κράτηση γίνεται μια πανεύκολη διαδικασία.

Τόσα χρόνια, για να κάνεις μια απλή κράτηση, ψάχνεις τηλέφωνα από δω από κει, τις μισές φορές δεν απαντούν επειδή είναι γεμάτο, αλήθεια μόνο με γνωστό σώζεσαι. Μετά πως να μην καταλήξει η κράτηση μια δυσχερής και επίπονη διαδικασία που όλοι αποφεύγουν. Έχω ακούσει σε πόσες παρέες να λέει ο ένας στον λέει “κλείσε, όχι εσύ κλείσε, όχι εσύ κλείσε” και στο τέλος δεν το κάνει κανένας. Fun fact, τα παιδιά εδώ μου είπαν ότι κάπως έτσι βγήκε και το όνομα Kleise.gr, γιατί θέλουν κάποτε ο κόσμος, μια λέξη που παραπέμπει σε μεγάλη αγγαρεία και βαρεμάρ

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.